Klient

Gröna Stugan

Scope

Strategi
Varumärkesidentitet
Webb
Inbound Marketing
Paid media
Sociala medier
SEO

"Gröna lådan" i ny kostym

Gröna Stugan i Kalmar, också känd som ”Gröna Lådan” eller ”Stugan”, är sedan länge en välkänd och mycket omtyckt restaurang i centrala Kalmar. Direkt vid Kalmar centralstation och hamn ligger det lilla gröna huset, där man sedan 1927 har serverat såväl kalmariter som turister i staden vällagad mat. Gröna Stugan är verkligen en gedigen restaurang, som alltid jobbar med bra råvaror för att skapa de bästa smakerna i en grymt mysig atmosfär.

När Gröna Stugan i början av 2023 bytte ägare fick vi på Compani 56 i uppgift att ta fram grafisk profil, ny hemsida, foto och film, annonsstrategi samt manér för sociala medier. Vid skapande av den grafiska profilen använde vi huset som kärna. Med dess starka identitet skapade vi en profil där det anrika huset fick stå i fokus. Den känsla vi ville få fram var dels den av hantverk och kvalitet, men också en känsla av historia.

I bildspråket kommer Gröna Stugan använda sig av läskande mat och dryck, men också bilder av råvaror, personal och allt runtikring restaurangen. Vidare kommer vi fortsätta jobba med Gröna Stugans varumärke i sociala medier, men också i digital annonsering, för att driva besök och bokningar framöver.

”Med hjälp av teamet Compani 56 kommer vi kunna ta Gröna Stugans varumärke till nästa nivå och fortsätta växa både online och i stan.”

Marcus Thell, Ägare, Gröna Stugan

”Tillsammans med Gröna Stugan kommer vi efter design av grafisk profil och webbsida fortsätta arbeta med Inbound Marketing-metodiken. Att få arbeta med en restaurang med historia som går tillbaka sedan 1920-talet är verkligen superkul!”

John, Digital strateg, Compani 56