Compani 56 skapar Dynapacs nya premiumidentitet

Små byråer kan göra stor skillnad. Det bevisar Compani 56, som i höstas fick förtroendet att ta fram en helt ny identitet och marknadsföringsstrategi för Dynapac, en global ledare inom vägbyggnad och asfaltsläggning.

För oss på Compani 56 är det här mer än bara ett uppdrag – det är ett viktigt erkännande. Vi har alltid trott på kraften i design som säljer, och nu har vi fått möjligheten att visa hur ett genomtänkt varumärkesarbete kan lyfta en marknadsledare till nästa nivå.

Compani 56 skapar Dynapacs nya premiumidentitet

Tillsammans med Dynapac – en identitet som gör skillnad

Att få arbeta med en aktör som Dynapac, ett företag med en lång och framgångsrik historia, är något vi är otroligt stolta över. I en bransch där stora, etablerade byråer ofta får de största uppdragen, har vi på Compani 56 visat att det är idéerna, engagemanget och förståelsen för varumärket som spelar roll.

I nära samarbete har vi utvecklat en stark visuell identitet som speglar premiumsegmentets höga krav, samtidigt som vi tagit fram en tydlig strategi där design blir en affärsdrivande faktor. För att säkerställa att varumärket får genomslag på alla marknader har vi också skapat en global lanseringsplan – en strategisk grund för Dynapacs framtida positionering.

”Vi ville arbeta med en byrå som verkligen förstod vår vision och kunde utmana oss på rätt sätt. Compani 56 har visat att de har en enorm kapacitet att leverera både strategisk tyngd och kreativ höjd. Resultatet talar för sig självt – vi har nu en identitet som verkligen lyfter vårt premiumsegment.” – Nicola Stelling, Communication Specialist, Dynapac

Vårt största uppdrag hittills – och vi är bara i början

För oss på Compani 56 är detta en viktig milstolpe. Att en internationell aktör som Dynapac väljer att samarbeta med en mindre, lokal byrå som vår är något vi inte tar för givet – det är ett bevis på att passion, kreativitet och en stark strategi kan mäta sig med de största.

”Att få arbeta med Dynapac är en fantastisk möjlighet för oss. Vi har alltid vetat att vi kan leverera på högsta nivå, och nu har vi fått chansen att bevisa det. Det här projektet har varit en inspirerande resa där vi tillsammans har skapat något som verkligen skiljer sig från konkurrenterna och som vi tror kommer hjälpa Dynapac att vinna marknadsandelar.” – Bao Vuong, Creative Director, Compani 56

Ett partnerskap för framtiden

Den nya identiteten rullas nu ut globalt i hela världen, och vårt samarbete med Dynapac fortsätter att utvecklas. Det här är ett projekt vi är stolta över – men det är bara början. Vi ser fram emot att fortsätta hjälpa marknadsledande företag att vässa sina varumärken genom strategisk design.

Vill du arbeta med en byrå som förstår affärsstrategi och skapar designlösningar som gör skillnad? Hör av dig – vi är alltid redo för nya utmaningar.

Bildmaterial

Ladda ned bildmaterial här!

Presskontakt:
John Olsson, VD
john@c56.se
0455 68 90 13