En pandemi har slagit till mot hela världen, och de tappra företagen i näringslivet fortsätter kämpa sig igenom. Väl värda är de att få lite extra uppmärksamhet, stora som små, lokala som globala.
Krogfamiljen – Gemensam take away
Fyra lokala krogar i Karlskrona går ihop och bildar Krogfamiljen. Kreativt, adaptivt och snyggt.
Jeep – Off Road, In House
Jeep uppmanar folk att stanna hemma. Med budskapet ”The best view for these days.” Kusligt snyggt och varumärkesbyggande.
Chiquita – Already home
Chiquita postade sin väldigt ikoniska logotyp utan Miss Chiquita med budskapet ”Already home”. Hatten av.
Budweiser – One Team
https://youtu.be/3_t9niMNkdg
Inspiration från Budweiser som är enkel. Men skapar ändå en bra gåshudseffekt och sådär amerikansk och härlig. Syftet är att de flyttar sponsorpengar från idrotten till hjältarna i blått och rött.