Telme är ett verksamhetsanpassat logistiksystem för företag som behöver hjälp med att få ordning på allt från pappersarbete till arbetsordersystem. Grunden till Telme ligger i att hjälpa andra företag att få mer tid till annat och göra stora tidsbesparingar i administrationen.
Till en start fick vi på Compani 56 det roliga erbjudandet att hjälpa Telme med en ny grafisk profil och en ny webb. I en bransch som inte har så mycket färg, var det roligt att jobba kreativt med påhittiga idéer. Ur detta kom en av våra mest färgsprakande grafiska profiler och en av våra webbar där 3D kom att spela stor roll.
Idag har ett nytt samarbete växt fram, och vi jobbar nu kontinuerligt med Inbound marketing, där strategi, kommunikationskoncept och marknadsföring ligger i fokus. Ingen dag är den andra lik och Telme är en av de kunder där vi fått möjlighet att jobba mycket med 3D, både på sociala medier, webben och i film. För oss är Telme en spännande kund, där kreativiten alltid flödas.
Utmaningen var att få en komplex logistikplattform med många funktioner att verka enkel, lättanvänd och rolig. Vår lösning till det var en modern profil med en inbjudande färgpalett, tydlig men stabil typografi och 3D-grafik – som i sin tur skulle guida och förhöja upplevelsen för användaren.
Profilen i sin helhet skulle upplevas som kommunikativ, enkel och lite med glimten i ögat!
Vi tror och hoppas att profilen översätter Telmes tjänst, och förhoppningsvis har vi översatt en avancerad logistikplattform till något enkelt och greppbart rent visuellt. Där Telme kunde känna sig nöjda och använda appen med enkelhet.
Resultatet blev ett projekt där vi fick utmana många olika kunskapsområden från vårt håll – inte bara rent grafiskt men också i 3D och motion graphics.